Ako nás supermarkety podvádzajú: 10 trikov, ktoré by ste mali poznať.

0
(0)

Dalibor , 07. 01. 2020
)

Obsah článku

Mnohí z nás sa ocitli v situácii, keď sme vyšli len na drobný nákup a nakoniec sme sa vrátili s taškami plnými vecí, ktoré sme vôbec neplánovali kúpiť. Často za touto impulzívnou kúpou stojí šikovný marketing a rôzne triky obchodníkov, ktoré nás lákajú k tomu, aby sme minuli viac peňazí, než sme pôvodne zamýšľali. Zistite, aké stratégie sa skrývajú za impulzívnymi nákupmi a ako im môžete odolať.

Triky supermarketov

V dnešnej dobe sme obklopení rôznymi podnetmi, ktoré nás motivujú k nakupovaniu a utrácaniu peňazí. Či už sú to farebné obaly, zľavové akcie alebo melódie hranej hudby, obchody majú našu pozornosť a našu peňaženku vo svojich rukách. V tomto svete plnom marketingových trikov je dôležité rozpoznať, kedy a ako sa nenechať ovplyvniť a zachovať si kontrolu nad svojimi financiami. Poďme sa pozrieť na niektoré z najefektívnejších stratégií, ktoré nás lákajú k impulzívnym nákupom, a zistiť, ako im môžeme čeliť s rozvahou a inteligenciou.

Prebuďte svoju chuť do jedla

Koľkokrát ste si povedali: "Nechoď do obchodu hladný!", pretože čím viac chcete jesť, tým viac zbytočností nakúpite. Ale aj keď nie ste hladní, existuje niekoľko spôsobov, ako ho prebudiť. Napríklad vôňa čerstvého chleba: láka nakupujúceho, aby viac utrácal. Dobre funguje aj správne nastavené podsvietenie: jedlo vyzerá sviatočne jasne a vzrušujúco.

Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako vyvolať slinenie a sprievodnú túžbu urgentne si kúpiť niečo na chrumkanie, je ochutnávka zadarmo. Najprv voňajú, lákajú a vy si ich chcete zaobstarať. Po druhé, po tom, čo si dáte zadarmo, začnete mať pocit povinnosti poďakovať sa obchodu. Keby ste túto ochutnávku nedostali, ani by ste na ňu nepomysleli. A teraz ju máte v košíku. A samozrejme aj v peňaženke.

Hypnóza pomocou hudby

Rýchle melódie sa spúšťajú tam, kde je dôležité zvýšiť počet predajov, maximalizovať pozornosť. Americká marketingová asociácia, hovorí, že rýchla hudba provokuje zákazníkov k spontánnym nákupom.

Na druhej strane, pomalá hudba tiež robí svoje. Ukladá špeciálne vybrané skladby s rytmom, ktorý je oveľa pomalší ako priemerná srdcová frekvencia. Výsledkom je, že ľudia sa na pultoch zdržia dlhšie, strávia viac času a v dôsledku toho aj viac nakúpia. Ba čo viac, takmer o 30 % viac - to potvrdzujú aj americkí obchodníci.

Farebný dizajn

Ľudí "priťahujú" obchody, ktorých steny a vchod sú v teplých farbách: červenej, oranžovej, žltej. Ale vo vnútri je to naopak: chladné odtiene v interiéri - modrá a zelená - provokujú nakupujúcich, aby viac míňali. V obchodoch zariadených v modrozelenej farbe minú kupujúci o 15 % viac peňazí ako v tých, ktorých steny a regály sú v teplých farbách.

Zľavové karty

Myslíte si, že zľavové karty slúžia na šetrenie peňazí? Na jednej strane je to pravda. Ale nie všetky. Zľavová karta vás viaže ku konkrétnemu supermarketu. Ak sa rozhodujete medzi dvoma obchodmi, určite pôjdete do toho, v ktorom máte zľavovú kartu.

Zľavová karta vás sleduje

To znamená, že poskytuje obchodu informácie o vašich nákupných zvyklostiach. Akému cenovému rozpätiu dávate prednosť? Ako často kupujete krmivo pre psov? Máte radi čokoládu? Ak ste niekedy dostali individuálne ponuky typu "Kúpte si čokoládu za 200 korún a dostanete zľavu 15 %", chápete, o čo ide. V prvom rade je to výhodná ponuka pre obchod, ktorý vás povzbudil k väčšine nákupov.

Návnady

"Kúpte si 10 kusov len za 300 korún!" - starý dobrý marketingový trik. Veľa ľudí sa na takúto ponuku obráti a nakoniec nakúpi viac potravín, ako potrebovali.

Doplnkový tovar

Idete do obchodu po jedno balenie obľúbených detských sušienok. A pri tom istom regáli nájdete detskú čokoládu a marshmallow. A všetky tieto tri veci vynesiete do koša. Alebo napríklad šampón a kondicionér. Zdá sa, že sme sa rozhodli kúpiť si kondicionér sami. V skutočnosti bol váš spontánny nákup vopred očakávaný.

Obaly, v ktorých sa výrobky rýchlo kazia

Čerstvý chlieb sa často predáva v papierovom vrecku. Je krásny? Určite je. Ale chlieb v takomto balení rýchlo stvrdne a vy budete musieť ísť do obchodu znova. Aj to je jeden z marketingových trikov. Preto vám odporúčame, aby ste po návrate zo supermarketu potraviny takto zabalili, aby vydržali čerstvé čo najdlhšie.

Čo si najviac ceníme

V regáloch na úrovni očí sú výrobky, ktoré chcú predávať, a dole sú lacné výrobky, ktoré nie sú pre obchod také výnosné. Rozšírený je efekt "magickej deviatky", keď sa niečo v cene 199 korún zdá byť výhodnejšie ako niečo v cene 200 korún.

Ekologické tašky

Ekologické tašky - skvelý marketingový trik! Po prvé, sú značkové a reklamné: umiestňujú na ne svoje logá. Po druhé, vzbudzujú v zákazníkoch dôveru k supermarketu, pretože obchod sa stará o životné prostredie.

Tovar pri pokladni

Pri pokladni predavači odkladajú drahé a drobné predmety: čokolády, zmrzlinu, gély na dezinfekciu rúk, kondómy atď. Kalkuluje sa s tým, že ste unavení z rozhodovania o nákupe, pri pokladni si oddýchnete a kúpite si (alebo tí, ktorí sú ešte unavenejší ako vy, dieťaťu) nejakú odmenu. A funguje to.