Nové sofistikované a automatizované telefonické podvody sú, žiaľ, súčasťou nášho života.
Fungujú takto: nahrá váš hlas a potom ho použije proti vám! Po zneužití od vás môžu vymáhať peniaze za svoje služby. Zistite, čo je najlepšie urobiť, ak odpoviete na takýto telefonát.
Nevinný telefonát
"Pre mňa to bol ženský hlas, ktorý príjemne hovoril o službe. Vôbec mi neprišlo čudné, že v jej monológu nebola medzera na moju odpoveď." Preto som nemal čas povedať: "Prepáčte, nie, ďakujem." Keď som sa konečne odhodlal a pokúsil sa zdvorilo ukončiť hovor, v okamihu som si uvedomil, že hovor je od robota, ktorý sa volá automatický nahraný rozhovor. Potom sa ma spýtala: Počujete ma? "Okamžite som zavesil, čo bol našťastie správny krok."
Ak by som na otázku: Počujete ma? Odpovedal som: "Áno," subjekt na druhej strane by si všimol, že odpoveď je kladná, a upravil by ju tak, aby to znelo, že záväzne prijímam ich ponuku."
Better Business Bureau uvádza, že za posledných niekoľko dní bola viac ako polovica podvodov v tejto oblasti presne rovnaká a súvisela s touto otázkou. V mnohých prípadoch: "Počujete ma? " zaznie hneď na začiatku hovoru (opäť skôr, ako si ľudia stihnú uvedomiť, že v skutočnosti nejde o človeka). Odporúča sa nereagovať a takýto hovor okamžite ukončiť.
NAJLEPŠÍM SPÔSOBOM OCHRANY JE NEPRIJÍMAŤ HOVORY Z NEZNÁMYCH TELEFÓNNYCH ČÍSEL.